מהי חשיבה יצירתית?
חשיבה יצירתית על פי "מילון ספיר" - דרך מחשבה המפתחת גישות, או שיטות חדשות לפתרון בעיות.
או במילים אחרות; הבאת תשובה למצב קיים או עתידי ממקום אחר או מזווית אחרת, בעזרתה ניתן לתת פתרון לבעיה לא בצורה המקובלת.
הדרך המוצגת כאן היא עוד זווית הסתכלות שאיננה מנסה להתאמת עם גישות אחרות,
היכן חבויה היצירתיות?
מהי הזווית האחרת?
היכן מרחביה - היכן דלת הכניסה?
היכן המחסומים שבולמים אותנו להיות יצירתיים כל הזמן?
חשיבה יצירתית היא צורך קיומי, האנושות הייתה נתקעת אלמלא החשיבה היצירתית, כל ההמצאות כל הגילויים, הנם פרי חשיבה יצירתית.
הטבע, היקום שאנו חלק ממנו הוא יצירה מתמשכת לאורך מאות מילוני שנים.
חשיבה יצירתית איננה יכולה להימצא בחלל הריק, כל דבר ביקום מחובר וקשור למשהו אחר.
ראשיתה של חשיבה יצירתית בהסכמה שאנו בני האדם שותפים מלאים בהרמוניה הקיומית של הטבע, כמו כל יצור חי אחר.
האדם, כמו כל יצור חי, איננו חי לבדו, הוא אומנם חי את חייו העצמאיים, אבל קיומו ויכולת ההישרדות שלו תלויה לא רק בעצמו, אלא גם בסביבה שלו.
החשיבה היצירתית נובעת משלמות, הגרעין לכל שלמות נמצא בדואליות (הזוגיות).
הנמצאת בכל מקום; דמיון ומציאות, יינג ויאנג. חושך והאור, חלש והחזק, בעל ואישה וכד'.
השלם שבנו הוא השלם של היקום, בכל אחד נמצא גם משהו משל האחר. אין ניגודים, יש נוכחות משותפת.
השלם תמיד יבנה לפחות משתי מערכות, זוגיות זו נמצאת גם באדם השלם -
גוף ונפש.
הנפש אחראית לכל המהלכים הרגשיים הרוחניים, הגוף אחראי לבריאות שלנו,
הגוף תמיד נותן תשובות שלמות, אין לו אפשרות אחרת, זה סוד קיומו, זה סוד המקצועיות שלו.
שימו לב לשלווה, לזרימה הרגועה הנעה בתוכנו, טמפרטורה קבועה ויציבה
למרות .2.000.000.000.000.000. פעולות מבצע הגוף במגביל בשניה אחת, ללא כאב, ברוגע ושלווה, הגוף פותר את בעיותיו בעזרתן של תשובות יצירתיות, הצומחות ומתעצמות ממקום של רוגע, זה מצבו הטבעי של גופנו.
(ראה מאמר "גוף נפש").
מישהו מפריע לו. מתערב ומנסה להחליט עבורו. מי זה המישהו? הנמצא בתוכנו. היא בת זוגתו של האדם השלם הנפש, שמתקשה להיות יצירתית, מדוע?
גם הנפש מסוגלת לתת תשובות יצירתיות. משהו חוסם אותה.
למזלנו בהרבה מקרים התשובות היצירתיות צצות כאשר הנפש נמצאת במצוקה.
כיצד נוצרות תשובות? מה מקור כוחה של הנפש לבנות תשובות? מה הן אבני היסוד הבונות תשובות?
מרכז פעילותה של הנפש נמצא בגולגולת, שם היא בונה את תשובותיה.
חלק ממקורותיה נמצאים באונה הימנית של הגולגולת וחלקן נמצאים באונה השמאלית.
מחקרים שנעשו במאה הקודמת ומקבלים גיבוי במאה הזו, מחקרים המראים שהאונה השמאלית של הגולגולת קשורה; ליידע, להיגיון, ללוגיות, לשפות, שם נמצא העבר שלנו. שם נמצאת המודעות, שם נמצא כל מה שאספנו וכל מה שאנו מכירים ויודעים.
שם גם נמצאת הודאות, בהרבה מקרים היא מוטעת.
באונה הימנית נמצא התת מודע, שם נמצא העכשו שלנו, שם אין דברים מקובעים, שם נמצא המוח הציורי, ההדמיות, הלא יודע, ובכך הוא יכול להיות כל דבר.
המרחבים שם אדירים גבולותיהם אין סופיים. שם נמצאת הזרימה ושם יושבת בבטחה האי ודאות, היכולה להיות כל דבר. שם נמצא הדמיון שלנו והיצירתיות שלנו.
ילדים נולדים שהאונה הימנית מנחה את התנהגותם, אנו מרבים לבלום אותם ולתקן אותם ובכך לאט לאט גוררים אותם להתנהגות הנשאבת מהאונה השמאלית.
נסו לדמיין במוחכם אדם בוגר לומד לזחול, ללא סביבה תומכת הוא יתקשה מאד, המשיכו וראו בדמיונכם תינוק בן מספר חודשים שהאונה הימנית מנחה את מעשיו בלא הפרעותיה של האונה השמאלית, הביטו איך הוא לומד לזחול, ממש פלא, פלא הנמצא בכל אחד מאיתנו. איזה קצב למידה אדיר, אין בעולם אוניברסיטה שמסוגלת ללמד כל כך הרבה בכל כך מעט זמן.
כל ההמצאות, ההשראות, מדיטציות ויצירתיות הובאו מהאונה הימנית.
חשיבה יצירתית צומחת שם ונתקלת בקושי לפרוץ את המחסומים ולשתף את האונה השמאלית.
החשש, חוסר היכולת להרשות לעצמנו לא לדעת מערימים קשיים בכניסה למרחבי האונה הימנית ובכך מונעים את האפשרות לבנות תשובה מלאה. בתשובות שלנו שולט העבר המוכר שמרבה לחסום תשובה יצירתית.
התשובה היצירתית נמצאת בתוכנו עלינו רק להרשות לה לצאת.
עלינו לאפשר לאי הודאות להמשיך להיות אי ודאות, להימנע מניסיונות לשלוט באונה הימנית לעולם לא נצליח, אי אפשר לשלוט באין סוף.
כל תשובה שניתן, יהיו לה אין סוף של אפשרויות שיתאימו את עצמן למצב חדש בו נהיה,
כל ניסיון להעתיק תשובה מהעבר למצב נתון, צפויה מראש לכישלון, מצב או אירוע באשר הוא לעולם לא יהיה בדיוק כפי שהיה בעבר.
קל לנו להתחבר לדימויים, לקשרים הציוריים, בעזרתם אנו מטיילים באונה הימנית, הציורים והדימויים אינם מחויבים לחוקים שניבנו באונה השמאלית ואינם מחויבים להיגיון, אונה הימנית תחסם מול חוקים שינסו לחדור ולשלוט בציורים ובדימויים.
תשובה יצירתית היא זו שתחבר את השומע אל האונה הימנית שלו.
כל סיפורי האגדות; שלגיה, כיפה אדומה, פו הדוב,. וכד'. זה עולמם של הילדים,
זה העולם שלנו כשהיינו בגילם.
תשובה יצירתית היא זו שתיתן לשומע את המרחב להיות בה.
עלינו להוציא תשובה החוצה לאחר שהיא עברה את כור ההיתוך של שתי האונות, עלינו לעבור דרך המחיצות והחומות של האונה השמאלית, עלינו להסיר התנגדויות בכניסתנו לאונה השמאלית ולהרשות לעצמנו להיכנס חופשי לאונה הימנית.
רובן של התשובות שלנו עוברות דרך האונה השמאלית; הן לוגית, מתוכנתת, אבל הרוך והעדנה הם העטיפה של האונה הימנית.
תשובה יצירתית יכולה להיפתח לכל כיוון והשומע יכול בקלות לעשותה יצירתית עבורו.
תשובה יצירתית היא האמת הפנימית של כל אחד מאיתנו היא זו שאנו מרשים לה לצאת, נעשה זאת במקום שמוכנים להיפתח לתשובות יצירתיות.
אנו עטופים בחסימות בהתנגדויות מול כל דבר לא מוכר, הסרת התנגדויות תתממש במקום בו נרגיש בטוחים, רק כך נוכל לשתף את מי שנוכל להאמין ולבטוח בו.
לא כל אדם מרשה לעצמו להיות יצירתי. למרות שהוא מצהיר שהוא מאד יצירתי.
ילדים יצירתיים בעשרות מונים מאיתנו, לנו יש את הבגרות ואת האחריות הניסיון הנמצאים. בעימותים עמנו הם מוותרים מכוח ולא מחולשה.
אם לא נשתף ונקשיב להם, אנו נצא המפסידים.
ילד ותשובות יצירתיות הם אותו דבר, אנו מתקשים להקשיב לו.
משחק הדמיה תשע נקודות בו אנו מתבקשים לתת תשובה בעזרת ארבע קווים רצופים ישרים במקום חמישה קווים, נותן תמונה יצירתית למסגרות החברתית בה אנו כלואים ומראה את המרחב האין סופי העוטף את המסגרת ומצביע על הקושי שלנו להביא תשובות יצירתיות אל תוך המסגרת הדואגת לשמור על עצמה בכל הכוח שעומד לרשותה.
מצביע על התנאי היחיד להבאת תשובה לתוך המסגרת; שיתוף והסרת התנגדויות.
כשאתה רוצה לתת תשובה יצירתית, צייר אותה, דמיין אותה, הרשה לעצמך להיות ילד, השאר ילד בחופש להיות יצירתי, אל תדע את התשובה, זרום אתה.
הבט על התשובה והצורך שלך לתת אותה כבוגר, עם הניסיון שלך מהאונה השמאלית ועם החופש להיות באי ודאות של האונה הימנית.
תגלה עולם נפלא, תגלה שאנשים יקשיבו לך, אם לא תפגע באונה השמאלית שלהם. הזמן אותם להקשיב דרך האונה הימנית,
מחכה לך הפתעה. שווה לנסות.
שיטת ברי לבריאות שלמה הינה שיטה הוליסטית הרואה בגוף שותף, מקשיבה בפתיחות לדרך התשובות שהוא נותן.
מציגה זווית ראיה אחרת המשתלבת בכל דרך אחרת שהאדם מאמין..
שיטה זו היא תפיסת עולם הרואה בעיסוי שיחה עם הגוף באמצעות מגע.
מציגה זווית ראיה אחרת המשתלבת בכל דרך אחרת שהאדם מאמין..
שיטה זו היא תפיסת עולם הרואה בעיסוי שיחה עם הגוף באמצעות מגע.